- Dreamweaver

Jag sitter och har lektion just nu, och det är verkligen onödigt svårt. Han har genomgångar om hur man använder ett program där man designar hemsidor. Och jag orkar bara inte. Man tappar verkligen tråden efter några minuter bara, han bara klickar hela tiden, missar man en halv sekund så kan man inte längre hitta någonting och så ger man upp. För allting bygger juh hela tiden på det han gjorde först, det vill säga det jag missade nyss. Det här kommer att bli en lång dag känner jag på mig.

Det hela började väldigt bra med att jag och Martin kommer och går från bussen, näästan framme vid skolan, ca 15m kvar, då något litet offer cyklar förbi, eller förbi, snarare nästan på mig. Men han missade precis, däremot så stänkte han ner hela mitt ena ben. Och jag har ljusa kaki byxor på mig. FUCK OFF säger jag bara. Så jag lackar sate och går fram till ungen som står och låser cyklen 10m bort, och säger "Jävligt schysst grabben!" Och vad gör killen? Han kollar på mig som om jag är dum i huvudet och sen säger han lite ironiskt/förbannat "URSÄKTA." Hur jävla störig får man bli? Jag funderade seriöst på att slå honom, Martin var juh med och han var definitivt större än den här killen så jag skulle inte råka illa ut. Frestande. Men man vill juh inte att det ska gå något rykte om att jag är någon psyko bitch, så nej. Han fick gå, för den här gången.

Annars så har jag skola hela dagen idag. En liten håltimme vid lunch som jag tänkte använda till att gå och sola, kanske sista gången idag. Jag var och köpte solkräm igår, de hade bara sp 25, jag som var ute efter typ 40 i alla fall. Men mamma påstår att jag kommer att överleva utan att bli bränd ändå, så jag får väl lita på henne. Jag är juh faktiskt lite brunare än normalt just nu, jag har till och med fått fräknar? Jag har aldrig NÅGONSIN haft fräknar. Facinerande. Antingen betyder det här att jag fått det nu helt plötsligt, eller så är jag brunare än vad jag någonsin varit förut. Den andra är nog den mest troliga. Jag har nog bara aldrig förr fått tillräckligt mycket sol för att få fräknar.

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback