- Allt om sjön

Igår var jag på båtmässan i Stockholm. Verkligen super segt måste jag säga. Jag skulle hjälpa min far och Per-åke eftersom det brukar alltid vara extra mycket folk sista helgen på mässan. Dock ville inte en enda prata med mig, alla typ gick bara jag närmade mig. Till exempel, jag frågade en man som kollade på motorerna om han ville ha ett häfte där det stod lite mer fakta om dom och så, och han sa nej. Sen började han prata med min far om motorerna och han gick, med ett häfte i handen. Och kom dessutom tillbaka senare och kollade på dom igen. Vadå, bara för att jag är tjej så kan jag absolut ingenting om båtar eller vadå? Okej, jag kanske inte direkt kan allt, men jag kan åtminstone en del. Men thats fine. Jag skrev ut papper och la ut häftena då dom tog slut, från klockan 09.30 - 18.00, otroligt roligt.

Först så förstod jag inte vad alla barn familjer gjorde på mässan. Massor av barn och gubbar som kollade efter en båt. Okej, gubbar är liksom själva målgruppen, men vart kom barn familjerna in i bilden? Det förstod jag när jag själv drog ett varv på mässan för att kolla på båtarna, då det knappt var några människor kvar runt kl 17.00. Och jag menar WOW, fy fan vad kul det hade varit att gå runt där när man var liten! Båtarna var enorma och man fick gå in i dom och kolla, jag menar 1 - 10 miljoners båtar som man får springa runt i och kolla. Jag tyckte fan att det var as tufft även fast jag är 19år, jag menar tänk dom som är 5. Jag hade bara älskat det i den åldern.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag och Martin åker till alperna! Jag är så himla förväntansfull. Som ett barn på julafton. Dock är det en sak som är väldigt trökigt. Eftersom jag köpte min biljett efter Martin och dom så kommer jag självklart att få sitta ensam. Jag menar hur roligt är det? Och jag antar att man inte får hålla på och byta platser i ett flygplan, så jag kommer säkert att få sitta brevid någon konstig gubbe. Jag menar det skulle bara vara så typiskt. Jag ska nog leta upp min mp3 och köpa en bra bok så att jag kan isolera mig om så var fallet.

Så nu ska jag bara överleva denna sista veckan. Börja packa kanske och så måste jag juh införskaffa en riktigt hög solskyddsfaktor till mitt ansikte. Så att jag inte bränner sönder mig totalt. Jag ska juh ändå åka en vecka, kan juh inte bli röd direkt första dagen då förstår vi juh alla hur jag kommer att se ut efter en vecka i backen. Annars ska jag nog fan skriva en lista så att jag får med allting, jag kan juh inte hålla på och glömma massa saker.





// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback