- Valborg

Ja, som ni alla ser så suger jag på att skriva blogg just nu. Men just idag ska ni trots allt få ett inlägg att läsa!

Det är valborg imorgon, fyllefest i hela Uppsala! Jag förstår inte varför det bara är Uppsala som faktiskt firar det här, eller ja, firar och firar, det är en anledning till att supa. Men ja. Polisen ska tydligen göra värsta raider på stan hela dagen, ingen alkohol är tillåten om du är under 20 eller nått. Det står stooora plakat på gå gatan, typ banderoller och grejer, "VARANNAN VATTEN". Som att folk skulle dricka varannan vatten bara för att det står så på stan? Skulle faktiskt inte tro det.

Jag ska i alla fall grilla. Måste köpa kött idag innan det tar slut i affären, alla handlar nog kött för att grilla till valborg. Det är liksom det man gör. Grillar och dricker. Jag ska åka till Malva, massor av folk ska tydligen komma, så det blir nog skoj :) Nästan alla tjejerna i klassen ska dit, och sen lite andra människor, jag vet inte exakt vilka om jag ska vara ärlig. Men grilla blir det. Och sedan har jag ingen aning om vad som händer. Det är fint att man får vara ledig i alla fall, och det MÅSTE bli bra väder.

En annan dag som MÅSTE bli bra väder på är studenten. DET NÄRMAR SIG, det är inte många dagar kvar nu! Har fortfarande inte spikat min outfit än, måste skaffa en massa krimskrams. Jag ska ha ett band runt midjan hade jag tänkt, man kan juh inte bara ha en hel vit klänning. Jag tänkte att jag skulle ha ett starkt blått, för jag har ett jätte fint halsband i den färgen, men det verkar svårt att hitta, så vi får faktiskt se hur det blir. Det kanske blir någon heelt annan färg.
Dessutom måste jag bestämma vilka skor jag ska ha på mig. Jag har en massa skor, så jag har några att välja på, men jag vet inte hur jag vill ha det. Det skulle juh vara fint att ha på sig högklackat, men jag är osäker på att mina fötter verkligen klarar det. Det kanske slutar i att jag bara kommer i mina vanliga sandaler. Det får vi se. Annars, så måste jag juh köpa lite smycken och annat att frächa upp den vita färgen med. Men det kan jag juh inte göra förrän jag har bestämt vilken färg jag ska ha på bandet. Hm..

Tänk om det skulle regna på studenten. Det skulle vara mardrömmen nr 1. Liksom klänningen, och FLAKET! Tänk att stå på ett flak i regn? Det skulle verkligen inte vara värt över huvud taget, speciellt när man har betalat så pass mycket för det. ÅH, det måste verkligen vara sol! Eller ja. Allt utom regn går bra i för sig.

Men nu ska jag åka till Sofia och gratta henne :) GRATTIS på födelsedagen sötnos <3 (sportisen.blogg.se)

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback